تنوع در نحوه عرضه ژل رویال

 

مهم ترین دلیلی که باعث شده عرضه ژله رویال شرایط خاصی داشته باشد، نوع نگهداری آن است. شرایط خاص نگهداری ژل رویال به گونه ای است که اگر از دمای زیر صفر درجه افزایش پیدا کند، به راحتی دچار فساد شده و یا خواص دارویی خود را از دست می دهد.


ژل رویال یکی از مهم ترین و خاص ترین فرآورده هایی است که توسط زنبور عسل تولید می شود. تاکنون دانشمندان نتوانستند هیچ ماده ای را شبیه به ژل رویال پیدا کنند که بتواند تمامی خواصی که این ماده دارد را به همراه داشته باشد. به همین علت ما با ماده ای خاص مواجه هستیم که از ترکیبات آن گرفته تا روش مصرف و حتی فروش عرضه و نگهداری آن نیز خاص است.
با توجه به اینکه ژل رویال ماده ای است که می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند، در نتیجه باید به روش های مصرف و روش های عرضه آن توجه ویژه ای شود. در این مطلب تلاش شده تا برخی از انواع روش های عرضه و علت خاص بودن این روش ها نشان داده شود.

شرایط خاص عرضه ژل رویال
مهم ترین دلیلی که باعث شده عرضه ژله رویال شرایط خاصی داشته باشد، نوع نگهداری آن است. شرایط خاص نگهداری ژل رویال به گونه ای است که اگر از دمای زیر صفر درجه افزایش پیدا کند، به راحتی دچار فساد شده و یا خواص دارویی خود را از دست می دهد. شاید به همین علت باشد که روش های عرضه ژل رویال تا این اندازه متنوع است.
در کمتر ماده ای تا این حد حساسیت برای روش های عرضه وجود دارد. علت این است که اگر می خواهید ژل رویال را به صورتی که خواص آن هنوز پابرجاست مورد استفاده قرار دهید، حتما باید آن را در دمای صفر درجه تا منفی 5 درجه سانتی گراد نگهداری کنید. طبیعی است که چنین شرایطی حتی در برخی یخچال فریزرهای خانگی نیز وجود ندارد. در نتیجه باید عرضه این ماده به گونه ای باشد که مشکلی از این بابت به وجود نیاید.
به همین علت است که همواره توصیه می شود برای خرید ژل رویال به سراغ برندهای معتبری بروید که توانایی عرضه مناسب ژل رویال را داشته باشند. اگر این ماده را از برندهایی خریداری کنید که قیمت ژل رویال را پایین تر از دیگر برندها عرضه می کند، ممکن است یا از خواص ژل رویال استفاده نکنیم یا اینکه ژل رویالی که مورد استفاده قرار می دهید فاسد و بلا استفاده باشد.
در نتیجه با توجه به شرایط خاص ژل رویال به ویژه در مورد نگهداری، بهتر است در هنگام خرید ژل رویال، هم به نوع عرضه توجه کنید و هم به این نکته که آیا می توانید از پس نگهداری آن برآیید یا خیر! این موضوع مهمی است که نباید آن را دست کم بگیرید.

روش های عرضه ژل رویال چگونه است؟
روش های عرضه ژل رویال تنوع زیادی دارد اما به طور کلی به چند دسته تقسیم می شود. شما باید یکی از این روش ها را با توجه به شرایطی که دارید انتخاب کنید.

* ژل رویال خام
اولین و ابتدایی ترین روش عرضه ژل رویال، روشی است که در آن از ژل رویال خام استفاده شده و آن را در بسته بندی های کوچک بسته بندی کرده و به بازار عرضه می کنند. نکته جالب توجه در مورد عرضه ژل رویال خام به بازار این است که اگر چه این بسته بندی ها دارای تاریخ انقضا هستند؛ اما اگر شرایط نگهداری آنها به درستی انتخاب نشده باشد، احتمال اینکه فاسد و قابل استفاده نباشند، وجود دارد. اگر می خواهید ژل رویال خام خریداری کنید، حتما باید به این نکته توجه کنید که این ماده باید در دمای زیر صفر نگهداری شده باشد و شما نیز پس از خریداری به سرعت آن را به فریزر رسانیده و دمای فریزر خود را نیز در حد بسیار پایینی نگه دارید.

به طور کلی، خرید ژل رویال خام با مشکلات زیادی مواجه است. بهتر است از دیگر روش های عرضه این محصول استفاده کنید تا نگرانی بابت فاسد شدن این محصول گران قیمت نداشته باشید.

* عرضه ژل رویال به صورت پودر
یکی از روش های عرضه این ماده که بسیاری از مشکلات ژل رویال خام در آن حذف شده، عرضه آن به صورت پودر است. خوشبختانه در سال های اخیر تکنولوژی هایی ایجاد شده که کمک می کند ژل رویال به صورت پودر درآمده و به بازار عرضه شود. مهم ترین ویژگی عرضه ژله رویال به صورت پودر این است که این ماده دیگر نیازی به قرارگیری در دماهای زیر صفر ندارد. البته باید توجه داشته باشید که حتی ژل رویال پودرشده نیز نباید در دمای بالا قرار گیرد اما حساسیت آن به اندازه ژل رویال خام نیست.
اگر می خواهید از دردسر های نگهداری و مصرف ژل رویال در امان باشید و بتوانید از خواص این ماده نیز نهایت استفاده را ببرید، پودر ژل رویال یکی از بهترین گزینه هایی است که در پیش روی شما قرار دارد. البته همنی پودر ژل رویال نیز به روش های مختلفی مثل کپسول ژل رویال در بازار عرضه می شود.

* عرضه ژل رویال با محصولات دیگر
سومین روش عرضه ژل رویال استفاده از این ماده در تولید دیگر مواد است. ترکیب ژله رویال با مواد دیگر نیز کمک می کند تا مشکل فسادپذیری آن برطرف شود. در واقع ژل رویالی که در مواد دیگر ترکیب شده، خیلی دیرتر دچار فساد می شود و در نتیجه می تواند در دماهای بالاتر و در مدت زمان بیشتر سالم باقی بماند.
یکی از بهترین ترکیباتی که با استفاده از ژل رویال ساخته می شود، ترکیب عسل ژل رویال است. این ترکیب علاوه بر حفظ خواص ژل رویال کمک می کند تا این ماده مشکلات نگهداری کمتری داشته و در نتیجه بتوانید در مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید

آنچه در این مطلب گفته شد، علت خاص بودن روش های عرضه ژله رویال است. شاید با اطلاعاتی که در این مطلب به شما داده شد، بیشتر متوجه این موضوع شوید که چرا ژل رویال در روش های خاصی عرضه می شود. البته اگرچه تهیه خام ژل رویال نیز امکان پذیر است؛ اما با توجه به حساسیت در نگهداری این ماده توصیه می شود تا جای ممکن از این روش تهیه اجتناب ورزید. هرچند در صورتی که بتوانید تمام شرایط نگهداری ژل رویال خام را فراهم کنید، خرید ژل رویال خام مشکل خاصی برایتان نخواهد داشت.